tirsdag 27. november 2012

Liten julepute

Det nærmer seg jul.

Det nærmer seg jul med stormskritt. Men julefølelsen min er ikke der som den pleier å være på denne tiden. Hvorfor aner jeg ikke. Hører flere sier at de har ikke den følelsen. Kanskje det har noe med at vi hadde en dårlig sommer. Hvem vet!
Men jeg har nå prøvd å komme i julemodus. Så jeg har laget en liten julepute.
Satt å bladde i permene mine med hekleoppskrifter for å finne noen blonder jeg kunne hekle.
Og når man ser etter noe bestemt, da finner man det ikke. Så hvor mange ganger jeg bladde før jeg fant det jeg skulle aner jeg ikke. 
Men det falt nå på disse blondene da.
Jeg hadde en del stoff igjen etter noe, noe jeg ikke husker hva jeg skulle bruke det til.  Og når jeg har vært på Ikea har jeg passet på å få med meg disse små søte blå innerputene som de har til 9 kr. De er ikke så store. De er 35X35 cm. Passe nok til å lage søte pynteputer.
Fant en blonde med noen søte små hjerter på, Så da satte jeg i gang å heklet denne blonden først. Da jeg var ferdig med å hekle den og klippe til stoff som kunne passe til puta, synes jeg den ble litt kjedelig med bare den ene blonden. Så da var det tilbake til permene mine igjen. Så endelig, fant jeg en blonde jeg kunne bruke. Så da var det å sette seg godt tilbake med kaffekoppen igjen og begynne å hekle. Så ble det jammen meg en liten blonde til som jeg kunne ha rundt puten.
Så kom det morsomme. Sy dette sammen!
Symaskinen min var ikke helt begeistret for tykkelsen det ble noen steder, så den valgte å knekke to nåler for meg. Men jeg ga meg ikke jeg. Jeg skulle sy dette sammen sånn som jeg hadde tenkt det. 
Så til slutt, ga symaskinen seg, tror den skjønte at jeg var litt mere sta enn den. Så puta ble ferdig og jeg kunne sette puta til pynt i sofaen.  :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar