mandag 26. november 2012

Pyntelys

Dekorert lys med vintage motiv




Her er ett lys som er laget med et vintagebilde.
Her har jeg funnet bildet på nettet og printet det ut på et transparent papir.
Klippet det til og festet det til lyset med et lite strykejern.
Man må huske å bruke å lav varme og ha god tid. 
Når jeg var ferdig med å feste bildet til lyset, ble det pyntet med tråd og ett par perler.

Det er ikke vanskelig å pynte lys, men man må huske å ha god tid. For at det skal bli best mulig resultat må man ha lav varme. Man kan selvfølgelig også feste bildene på den gamle måten, med decoupage lim. Men min erfaring der, er at bildet kan løsne etter tid. 
Når lysene mine er helt ferdige, pakker jeg dem inn i cellofanpapir. Det pynter litt ekstra opp hvis man skal gi dem bort i gave. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar